Sicken pärla

Annonserade om att hyra ut ett rum för några år sedan och fick då dröser av svar, varav det nedan måste vara min all time fave. Tänk vilka härliga människor det finns där ute, och tänk så gärna jag skulle vilja bo med allihop av dem!


Ju mer man försöker förstå hur processen måste ha gått till desto roligare blir det ju: konsten att skriva är ju att på rätt sätt rikta det till sin läsare. Varför detta upplägg? Varför vill jag med rummet veta hur gammal hennes bil är? Och hur länge kan hon ha skrivit på detta egentligen - ägnade hon en hel dag bara till mig (som dömde ut henne redan på mailadressen)? Vad gissar hon det ger för intryck? Det verkligen kryllar av små guldkorn...


"Han tar sig en öl ibland, men mer än så är det inte."


Ja men då kan vi bo ihop. Vi kan bli som en familj tillsammans. Till skillnad från förmodligen de flesta andra så orkade jag iaf läsa hela mailet. Många gånger till och med :)


Tog väck hennes namn för att inte vara en elaking.


---


Jag heter --- jag är en finskt målmedveten tjej. Snart fyllda 25 år.
Jag flyttade till Uppsala pga. mitt livs kärlek, samt för utbildnings syfte.

Min framtid finns i Uppsala.
Jag behöver fast plan och stabil grundplats, för att starta ifrån: För att kunna fokusera på framtiden. Alltså ett tryggt hem för mig och min familj.
En start, en stabil grund för att sedan komma vidare i livet


Vårt mål: Är att hitta vårt eget på landet: Det krävs några år: Av hårt arbete för att tjäna pengar för att nå dit vi själva vill.


    * Jag har tagit ett kliv ut i världen.


Jag och min pojkvän, fann varandra (sambo) Han: Är snart fyllda 27 år.
Därmed för min del, för att skapa mig ett nytt liv och trygghet för att kunna bygga min framtid inför vuxen livets ansvar med min familj.


Efter att jag träffade min drömprins, så har det gått i vågor med flytt hit och dit.
Sen blev det för dyrt för mig att betala dubbla hyror och jag fick säga upp mitt gamla trygga hem i Uddevalla och fara hit.
Jag har klarat mig själv sen 16 års ålder. Jag är självständig och måste leva mitt eget liv med min familj: Just nu är första steget Vårt eget trygga privata Hem med vår hund.


Flytten från --- till Uppsala:
Det blev en lång och slitsam flytt, 44 mil att åka i vinter, halka och dessutom med en bil 20 år gammal +  Ett helt hem i flytt skåp att åka tvärs igenom landet.


Vi överlevde resan, jag och min kille och våran älskade hund.


Just nu: Står mitt hem utspritt lite varstans.


Faktum är att jag är bostadslös, pga. att jag och min pojkvän inte kan ha våran hund där han själv är inneboende på landet, därför att det där: Bor en hel familj där päls allergiker finnes.


Därför är det så att min kille har ett tryggt hem och familj här i Uppsala.
Men det är inte som läget ser ut för mig.
Jag måste kämpa för att bygga mig en trygg och stabil tillvaro här i Uppsala.
Inte lätt men jag klagar inte.


Min familj bor långt borta, släkten är finsk och majoriteten av min familj bor i Finland.


Mamma och pappa är Finländare.
Mina föräldrar bor i Ljungskile, som ligger i Västra Svealands kommun som ligger i Västra Sverige. Västkusten. Västra Götaland.
Där: Är jag och mitt enda syskon, min bror uppvuxna.
Jag och min bror, födda i Sverige, därför så talar det tydligt att mina föräldrar bott i Sverige ett tag.


Nu är jag ny ung ensam kvinna i Uppsala med en familj, men jag saknar ett hem.
Ett hem att leva tillsammans med min pojkvän och våran hund.


Det är jag som söker bostad där jag kommer betala hyran för oss båda.
Behöver komplett / bostad för min familj.
Han kommer att ha två hem, ett eget med sin familj och ett hem hos mig.
Han betalar inget för hemmet tillsammans med mig. Det står jag för.


Just nu är jag tillfälligt inneboende, jag måste flytta innan månaden är slut.
Jag bor i ett rum,  tjejen jag hyr in mig hos skall ha egen släkt som skall flytta hit sen, därför kan jag inte få bo kvar just här i jag: Nu befinner mig.


Lite komplicerat med det är så det ligger till.


Vi är skötsamma.
Vi röker inte.
Han tar sig en öl ibland, men mer än så är det inte.


Vi har krav att det måste vara en trygg tillvaro med lugn och ro, utan päls allergiker eller jobbiga grannar.


    * Vi är exemplariska på att vara goda människor.
    * Vi har världen finaste och snällaste tik hund.


Vi vill inte ha problem pga. jobbiga grannar, som det tyvärr finns mycket av i detta landet om man bor på fel ställe.


Vi vill leva ihop tillsammans ifred utan, utan invändningar.
Vi vill givetvis ha ett helt eget hushåll ifred: Men nu är det ganska akut:
Då är det viktigaste att ha en trygg plats där vi kan leva som en familj även om det skulle innebära viss sällskap, tills vi sen hittar vårt egen privata hem.



Inget får vara oklart för min del.


Något du har att erbjuda?


Kontakta mig via denna mail adressen.


Vänlig Hälsning
--- med familj.

---

Är det sådana här tjejer som har de mest populära bloggarna, spelar WoW eller är med i Paradise Hotel? I don't gets it! Men jag vet att jag tycker om henne, på sätt och vis.


Kommentarer
Postat av: Coach Outlet

thank you for your post!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback