Tomtens julkorv är inte halal

Tänkte ringa tomten idag, fråga om jag kunde få uppskov och sånt så jag slipper julafton. Skjuta upp ett tag i alla fall - varför just nu? Jag klipper ju film och har tråkigt för mig själv, har ingen lust för det här med jul. Det verkar dock väldigt mainstream och svårt att ta sig ur. Dessutom visade sig ju tomten vara kärring så henne lär man ju inte kunna lita på... hon är säkert inte halal nånstans, typ.

Under mitt livs första 25 år gjorde jag åtminstone uppror mot mobiler, var väl typ den enda jag själv visste om som inte var kontaktbar varenda sekund. Ett skönt liv, och ville man få tag i mig kunde man ju ringa hem. Eller maila, det var skönast.

Idag har jag haft mobil i prick ett år. Skickat och fått över 10.000 mess, spenderat 98 timmar och 22 minuter på dessa samtal med "du försvann där ett tag" och varit precis så kontaktbar som man ska vara. Vem tycker inte om att få samtal när man sover? Närå, det finns såklart en massa fördelar med mobil och jag tycker om min nye vän, absolut. Speciellt när jag får roliga mess, skriver dem, hör vem det är som ringer och ser en fin bild på min polare. Mer liv och ruljans. Men mamma mia så dyrt....

Här är en hattrick av andra små funderingar: 

1. Har för första gången på oerhört länge stött på en person jag tycker påminner väldigt mycket om mig själv. Lite obehagligt ju - här trodde jag att jag var unik! Han skämtar som jag, formulerar sig som jag, tycker om samma filmer som jag, verkar vara intresserad av samma saker, gjort samma saker och gör liknande saker. Jag tror inte jag vill lära känna honom bättre ;)

2. Jag är långt mycket sämre på att ge upp och glömma än jag vill vara, och det är skit. Människor är inte som dåliga fotbollsmatcher man klagar lite över och sen glömmer, verkligen försvinner ur ens liv. Jag bryr mig in i själen - så är det bara. Det vore enklare om det var tvärtom. Människor som haft en stor roll i mitt liv lever kvar för alltid.

3. Det är kul att köpa julklappar - och jag kommer inte bli smalare under julen. Rackarns! Det viktigaste är ju ändå att den är halal, sådeså.

God ny jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback