Ännu ett hejdå



. . .

Japp, det var hejdå nu, hejdå till de 29 vännerna jag sedan tonåren velat ha och när jag sedan väl fick tog hand om i nästan fyra år. Hejdå till att utmärka sig, lättare bli igenkänd, ha sin stil. Hejdå till jobbiga 45 minuter i badkaret med specialschampo, till allt omhändertagande med snoddar och annat. Hejdå till fördomarna, komplimangerna, alla frågor om reggae och knark jag inte kunde hjälpa med. Hejdå till majoriteten av er andra med dreads jag nästan aldrig tyckte om att vara en av, ni luffare och allmänt ofräscha eller utstötta. Hejdå till den Niclaz jag ändå tyckte mycket om och ganska många inte sett något annat än.


Alec beskrev det talande när jag kom hem från frisören (tack Delila!): "tänk vad tråkig du kommer se ut på Pro [Evolution Soccer, tv-spelsfotboll] nu, en i mängden liksom". Ja, och det är ju inte jag det här, inte än. Om några månader så är jag nog tillbaka i någon ny form men just nu önskar jag att jag vore instängd i en grotta utanför Krakow. Att vara sjukskriven på grund av en fotbollsskada hjälper ju inte det heller, men det blev å andra sidan ännu en skitfluga att slå i samma smäll medan man ändå höll igång. Skild från min låtsasfru, med kryckor, smärtstillande, en kropp ur form och en frisyr jag bara kan skratta åt är min. Steget från ensam invalid till ensam ful invalid var bara en krycklängd, typ. Det blir roligare om några månader...


Kommentarer
Postat av: Daniel Erlingmark

Okej det var ju roligt och intressant skrivet... Men någon bild på kalaset saknas alltså lr så hittar jag inte.. Beundrar modet bror(= Ses snart..

2008-08-09 @ 23:08:23
Postat av: Anonym

visste inte du hade blogg:P

Postat av: mikaela

men du brukar inte kommentera:P

2008-08-25 @ 23:02:19
URL: http://mikaelaelisacharlotte.blogg.se/
Postat av: Alexanderastri

Hello. I browse and saw you website and I found it very interesting.Thank you for the good work.

2008-09-04 @ 10:45:42
URL: http://alexanderastri.blogspot.com
Postat av: Cheap Jordans

thank you for posting . please do more good article.i like it so much .I will always follow it.

2010-12-29 @ 01:58:15
URL: http://www.nike2us.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback