Motgångskalas

En olycka kommer sällan ensam, säger de vise männen. De är bra kloka ibland de där.

Redan under rätt fet press från flera håll dog min dator igår - poff och "error loading operating system", väldigt olägligt. Jahapp. Jag med alla mina filmer och andra projekt ägs ju av denna dator och det blev en helnatt med problem utan lösningar. Roligt. I och med datorn rök också chansen till två deadlines för filmer som jag inte lyckades få iväg. Skit och skit. Ringa jobbet gick inte eftersom jag inte fick tag i de nummer jag behövde och jag kunde inte kolla vad som hänt på projektfronten, vilka jag fått mail av. Jag avskyr när jag inte är chef över mitt eget schema.

På natten kunde jag knappt sova, inte på grund av datorn men något personligt jag inte vill ta upp här. Obehagligt eländes elände. Vaken och igång ställdes alla filmplaner för dagen mot min vilja in och dygnets enda projekt blev att laga datorn. Johan hjälpte, vi satt där, väntade, stötte på frågetecken och nya motgångar. Roligt. Och så skar jag mig.

När datorn nu för en liten stund sedan fått ett nytt operativsystem märkte jag vad det mystiska felet var - glapp i en SATA-sladd. Nästan tolv timmars slit i onödan, och nu med flera dagars arbete framför mig för att få igång alla program och allt igen som jag ju tog bort i och med ominstallationen. Fest!

Ja, ibland har man roligt helt enkelt, och det är ju kul.


Kommentarer
Postat av: Eva

Ibland är livet skit så är det bara. Man ska aldrig lita på dattor, aldrig.

Postat av: Linus

Hello!
Kul att du sa hej på MSN, var ju som vanligt inte igår vi snackade. Har läst lite inlägg här - har alltid gillat hur du tänker och skriver.

Vad gäller datorer har jag gett upp för länge sen. De verkar vara emot oss på nåt sätt. Typ som att jag bara är ett batteri som ligger i en kapsel och alla mina upplevelser styrs av ett dataprogram. Läskigt. Det låter nästan som att jag har ett manus på g här... Vi kan kalla filmen för nån matematisk term, typ algebra eller hypotenusa eller nåt sånt.

Vi hörs!

2007-04-23 @ 21:50:15
URL: http://tangentbordet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback